reklama

10 veci, ktore na tebe nenavidim, Amerika!

O tom, ako je v Amerike super, ze velky zivot, pohoda etc. tu toho bolo popisane viac ako dost. Ja mam na to trocha iny nazor a nasledujuce body vas presvedcia o tom, ze nie je vsetko zlato co sa blysti..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (65)
Obrázok blogu
(zdroj: Banksy, http://www.banksy.co.uk/indoors/napalm.html)

1. dostupnost vsetkeho
Okradas ostatne narody, preto si taka lacna. Ropa z Iraku, softwery z Azie, lacna pracovna sila z Mexika a Jamajky.. Lahko ti potom je!

2. variabilita
To, ze si tu clovek nemusi vyberat medzi Teranovou, Kenvelom, pripadne absolvovanim zajazdu do Pandorfu je sice fajn, ale vsetci dobre vieme, ze hmotne statky nikoho stastnym este neurobili!

3. zakladne bankove sluzby su zadarmo
Robis s mojimi peniazmi, preto niet divu, ze odo mna nechces ziadne poplatky za zriadenie a vedenie uctu.. Dokonca mi das aj kartu, aby som mohol lahsie minat svoje tazko zarobene peniaze. Omnoho radsej mam svoju VUB, kde si okrem mesacneho poplatku a poplatku za vydanie karty (kazdy rok mi ju obnovuju, bo chcu aby som mal vzdy tu najlepsiu) odo mna strhavaju za kazde jej pouzitie v obchode. Aspon si vzdy dobre rozmyslim co kupim a co nie!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

4. kniznice su zadarmo
Co ma za nasledok postupne vykynozenie vsetkych knihkupectiev, predajni CD a DVD (bo v tych knizniciach sa daju poziciavat aj uvedene nosice) a v neposlednom rade aj okradanie umelcov. Kopirovanie zabija hudbu!! Niet divu, ze tvrdi rockeri z Gladiatoru sa musia potom stylizovat do jemnejsich poloh aby oslovili sirsie publikum a nejako prezili.

5. v podnikoch sa nefajci
Nie som sice fajciar, ale sucitim s majitelmi, ktori by takto zarobili aj z predaja cigariet a tym by viac odviedli do statneho rozpoctu, z coho by mali uzitok vsetci - tak ako je tomu u nas, cha, ty hlupana!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6. kazdemu je jedno ako kto vyzera
Pamatam si ako nasa pani profesorka na strednej skole OA Racianska 107 prikazala spoluziakovi Jankovi aby sa ihned ostrihal ked prisiel odfarbeny do skoly, inak ma padaka. Dievcence z nedalekej Mikovinky takisto nemohli na ziaden exhibicionizmus ani pomysliet. Nariadenie bolo jasne - ziadne piercingy a tricka odhalujuce pupok! Viem to pochopit - zacne to odhalenim pupka, neskor to bude vystrih a la Lolo Ferari..a co to bude potom? Poriadok predsa musi byt!!

7. policajti nerobia "cestne kontroly", ale zastavia auto len ked maju dovod
Som si isty, ze vodici to zneuzivaju v plnej miere. Neobnovuju si napriklad pravidelne lekarnicku alebo ine potrebne nalezitosti. Mne raz na Dolnozemskej nesvietilo jedno zadne svetlo a ked ma zastavili pani policajti s tym ze to bude za 500, ani vo sne mi nenapadlo, ze mam nejake nahradne suciastky v aute, ktorymi by som tu zavadu mohol asi za 2 min. odstranit. Jasne, moja chyba a sikovnejsi vyhrava..jedine co mi ale nebolo jasne, ze preco, ked som nemal pri sebe 500 Sk, a teda som nemohol uvedenu pokutu zaplatit na mieste, sa tato vysvihla na 2000 Sk..No, ale islo to do statneho rozpoctu a z toho mame predsa osoh vsetci..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

8. ludia vas v obchodoch alebo v autobusoch pozdravia, usmeju sa a dokonca vam zazelaju aj pekny den
Tak toto ma vytaca asi najviac. Co je ich do mna? Neusmievam sa ani do zrkadla, nieto este na nejaku Indku v potravinach.. Nech sa kazdy stara o seba a bude na svete hned lepsie.

9.ludia su nevzdelani a obmedzeni
Je sice pravdou ze mesto v ktorom zijem (Boston, MA) ma okolo 250.000 studentov navstevujucich jednu z viac ako 100 vysokych skol, to vsak nic neznamena. Uz len samotny fakt, ze si popri skole privyrabaju znaci, ze kvalita a uroven studia musia byt velmi nizke. Navyse si za studium platia, co automaticky znamena, ze prejdu urcite. Nemusia sa memorovat 10 knih na jednu skusku ako je tomu niekedy u nas, vdaka comu mame omnoho lepsiu pamat ako nasi americki kolegovia. Ziskane znalosti mozme potom zuzitkovat napriklad pri lusteni krizoviek. 
Ludia nezmyselne podporuju veci, ktore su stratove - a to z vlastneho vrecka! Napriklad kulturu alebo ine volnocasove aktivity.. Nuz, co k tomu dodat.. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

10. divne praktiky v restauraciach
Automaticky vam prinesu vodu, ktora je ZADARMO. Ved takto nic nezarobia! Mam kamarata, ktory si raz vypytal vodu v Corride na Laurinskej a vsetci sme sa mu smiali..na cele s casnikom, ktory, tykajuc mu, velmi trefne odpovedal, ze maju iba flaskovu za 30 Sk. Ved tiez musi z niecoho zit. Aj ked je pravdou ze ucet za jednu rundu bolo okolo 400 Sk.. To iste sa zopakovalo aj v Havane na Michalskej. Vidno, ze nasi casnici maju rozum. Ze vodu zadarmo.. Ha, nikdy nezabudnem ako sikovne s nami vypiekli na maminej 50-ke v restauracii Rolando v DNV, ked nam vodu ratali ako 3dcl flase, hoci na stole boli 2-3 niekolkolitrove krcahy. Chapem, museli sa narobit kym ich tymi flastickami naplnili.. Minule som videl ako barman vymiena pohar nespokojnemu zakaznikovi s tym, ze je spinavy. Ja som sa tak raz ozval u nas na Korze a casnicka mi velmi spravne vysvetlila, ze toto nie je prva cenova a ze ked chcem cisty pohar, mam ist oproti do Le Monde. Odvtedy to chapem a nestazujem sa - nechcem aby zvysovali ceny kvoli hlupemu ruzu na pohari..vzdy sa predsa da pit aj z druhej strany. 
Dalsia vec - ak sa nahodou stane, ze sa pomylia (zabudnu na predjedlo trebars), snazia sa vas refundovat, napr. v podobe drinku alebo dezertu zadarmo, len aby si vas udrzali a mohli vas okradnut aj nabuduce. To v takom Polnom mlyne medzi DNV a Stupavou nam raz (cca 10 rokov dozadu) namiesto 1-ho pstruha zaratali 11 (ucet bol vtedy niekolko tisic a bolo na nom niekolko desiatok poloziek) a ked sme to objavili, tak sa usmiali, ze "jeej, omylom sme stlacili jednu jednotku navyse". A potom ze na Slovensku nemame usmievavy personal..

Palko Skultety

Palko Skultety

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

The noblest of all dogs is the hot dog - it feeds the hand that bites it. (Laurence J. Peter) Zoznam autorových rubrík:  Z palovnickej kapsyLeisure&pleasure [ležah&pležahHudobne t(r)ipyVarime (nielen s konopim)SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu