reklama

Michel Camilo

Je jeden z najvsestrannejsich hudobnikov. Ci uz je to jazz, klasicka, latinsko-americka alebo filmova hudba, je vo svojom zivle. Pokazde ked ho vidim hrat, citim ako by som bol svedkom zazraku.. (Fernando Trueba, reziser) Niekto iny o nom povedal, ze keby chcel, urcite by mohol chodit po vode..prstami na rukach.. Presvedcte sa o tom sami. Dami a pani..pan MICHEL CAMILO.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
s Dizzy Gillespiem. http://www.michelcamilo.com/dizzie.html
s Dizzy Gillespiem. http://www.michelcamilo.com/dizzie.html 

Zo zivota:
Narodil sa v roku 1954 v Santo Domingo (Dominikanska republika). Svoju prvu skladbu zlozil ked mal 5 rokov, v 13tich zacal studovat na konzervatoriu a v 16-tich sa stal clenom Narodneho Symfonickeho Orchestra..2 roky predtym sa prvykrat stretava s jazzom, ked pocuje v radiu "Tea for Two" v podani legendarneho Art Tatuma.
V roku 1979 odchadza do New Yorku, kde pokracuje v studiu na Mannes and Juilliard School of Music.
Vokalna verzia jeho skladby "Why Not?" v podani Manhattan Transfer ziskava v roku 1983 Grammy. V tom istom roku zacina koncerovat s kubanskym saxofonistom Paquitom D`Riverom a potom to uz vsetko ide ako v zime na saniach..
Debut v Carnegie Hall v roku 1985, podpis zmluvy so Sony v roku 1988 - album "Michel Camilo" sa v zapati stava najlepsie predavajucim jazzovym albumom na 10 tyzdnov. Cestuje po svete, uci, komponuje, diriguje a najma koncertuje so spickovymi hudobnikmi.. a poriadne si to cele uziva (vid live videa).
Ziskava vsetky mozne ocenenia - Grammy, Emmy, cestne doktoraty a popri tom nezabuda nanho ani vlastna krajina - v roku 1992 mu je udeleny Rytiersky rad Kristofa Kolumba, a aby toho nebolo malo, v roku novembri 2001 dostava Strieborny kriz (Silver Cross of the Order of Duarte, Sanchez & Mella), najvyssie ocenenie Dominikanskej republiky. Vypocet jeho tvorby a oceneni je nekonecny, ak chcete mozte si pozriet jeho oficialnu stranku. No, vzhladom na to, ze toto nie je recenzia na nejaku hip-hopovu paradu, zo slov sa v tomto pripade velmi nenajeme. Tu je teda zopar videi, ktore sa mi podarilo najst na youtube...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1. From Within - Anthony Jackson (basgitara), Horacio "El Negro" Hernandez (bicie)

Autor tohto videa pise "ak toto na vas neurobi dojem, tak potom uz asi nic.." a ja s nim nemozem nic ine ako suhlasit. Ak by toto necitali moji znami, alebo ak by som chcel zbalit nejaku citlivu jazzovu cajocku, tak by som napisal, ze mi normalne slzy vyhrkli ked som to prvy x vzhliadol.. Inymi slovami - velmi chytlava melodia a tucne sola.. Nakrutene pre film o latinsko-americkom jazze s nazvom Calle 54.

http://www.youtube.com/watch?v=bXT07AnkYRE


2. Caribe - Paquto D`Rivera (alto sax), Michael Philip Mossman (trubka), Israel Lopez "Cachao" (basa), Cliff Almond (bicie), Guarionex Aquino (perkusie)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jeho vlastna skladba, ktoru hraval aj sam velky Dizzy Gillespie. Michelovi sekunduje (o.i.) vyssie spominany Paquito D`Rivera. Skvela banda, v pozadi vidno tancujucich ludi na Miami Beach, kde to bolo v roku 1995 nahravane..no proste velky zivot! Musim priznat, ze ja moc na tanecky nie som, ale v tomto pripade by som asi neodolal..
 
http://www.youtube.com/watch?v=LcxZXxlOFx8


3. Suite Sandrine, Pt. 1 - Michael Bowie (basa), Clifford Almond (bicie)

Skladba, ktora sa prvy x objavila v roku 1988 na albume "Michel Camilo". Toto je live verzia z Newport Jazz Festival 1990. Predchadza jej mini rozhovor pre blizsie nezistenu azijsku televiziu.. Tento kusok by sa na rozdiel od predch. dvoch v bratislavskych latino a koktejl baroch asi neujal, ale nam - hudobnym fajnschmeckrom dusu rozhodne pohladi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

http://www.youtube.com/watch?v=3qVQV6VkNhU&mode=related&search=


4. Spain - Tomatito (akust. gitara)

Asi najznamejsia skladba Chicka Coreu, ktoru preslavil najma komercak Al Jarreau. Nahravane na Montreaux Jazz Festival. Tomatito je jeden z tych gitaristov, ktori poctivo trenovali a okrem sola z jedneho hitu od Dana Junasa vedia aj kadejake ine kusky.. Nuz co, ja viem zasa rychlo pisat na stroji..napriklad.

http://www.youtube.com/watch?v=gjLL1puNmuo


5. Blue Bossa - Sammy Figueroa (perkusie)

Skladba Kennyho Dorhama, ktora sa pysi statusom standard. Jedna z najkrajsich melodii ever..podla mna. Toto video som vzhliadol niekolko x za sebou, bo sa mi nejako nezdalo ze by tam hral iba jeden perkusionista. Vzhladom na to ze je v miestnosti dostatocna tma, cakal som nieco v style "Ruky rukate" z detskej relacie Slniecko na rukavicke.. Sammy ale nefejkoval a, odhliadnuc od zaverecnych vetrov, cele to odbuchal poctivo sam. Had. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

http://www.youtube.com/watch?v=wMiEXSJlxEg&mode=related&search=


6. We Three - n/a

Michel tu hra opat ako maly boh. Dalo by sa to vyjadrit aj replikou z filmu Wejnuv svjet - "Vi tenhle chlapek jak se vubec dela mejdlo?" Zaver troska prznia nemecke titulky. Nuz ale, nic nie je zadarmo, ze?

http://www.youtube.com/watch?v=1aQpSQqT-zk&mode=related&search=


P.S. Moje podakovanie patri Majkovi, ktory mi raz davno o nejakom Camilovi povedal, resp. nieco od neho pustil, za co som mu velmi vdacny. A verim ze tak troska aj vy teraz.

P.S.2 Ked som mal rozpisanu asi polovicu, zistil som, ze Michel prave dnes oslavuje narodky. To bude znamenie!! Mily Michel, dovol mi, aby som ti zazelal vsetko najlepsie k tvojim dnesnym narodeninam, vela stastia, zdravia, lasky a bozieho pozehnania. A nech ti to fici aspon tak ako doteraz!

Pouzite zdroje:

www.michelcamilo.com

http://en.wikipedia.org/wiki/Michel_Camilo

www.calle54film.com

www.youtube.com

Palko Skultety

Palko Skultety

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

The noblest of all dogs is the hot dog - it feeds the hand that bites it. (Laurence J. Peter) Zoznam autorových rubrík:  Z palovnickej kapsyLeisure&pleasure [ležah&pležahHudobne t(r)ipyVarime (nielen s konopim)SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu